Friday, July 29, 2011

zyla kehilangan mereka

kak pieqa, kak rien... akak.. zyla rindu... zyla rindu setiap pagi zyla dengan usikan akak. zyla rindu bila akak dengar cerita zyla, zyla rindu saat bersama akak.

zyla akui tahun ni zyla terpisah dengan  beberapa insan yang zyla sayang sangat dan zyla amat rindukan kehadiran mereka..

awal mac yang lalu... zyla dikhabarkan oleh mak zyla bahawa insan yang zyla anggap sebagai ibu zyla, yg mengajar zyla mengaji dan menganggap zyla seperti anak sendiri telah pergi buat selama2nya 7 bulan yang lalu... sebenarnya cuti semester yang lepas sepatutnya zyla ke Miri untuk mencari arwah ibu zyla. tapi berita tu menyakitkan hati zyla.. zyla tak tahu nak buat apa.. sejak pindah Sarikei zyla jarang hubungi dia... sampaikan dia sakit pun zyla tak tahu... dia betul2 anggap zyla dan adk2 zyla seperti anak dia sendiri.. biarpun hingga hujung nafas arwah ttp mengingati zyla dan adik2... zyla rasa terkilan sangat. zyla rindu nak peluk ibu, ibu baru nak bagitau ibu... zyla dah khatam... zyla doakan arwah bersemadi aman di sana...Insya Allah jika diberi kesempatan zyla akan lawat kubur arwah... 

                                         AL-FATIHAH


hari berlalu meninggalkan zyla yang  masih lagi terumbang ambing dengan pelbagai bebanan yang zyla sendiri tidak faham bagaimana zyla boleh menahan semua itu sehingga hari ini. 

20 Mei.. hari terakhir zyla bersama dengan kakak2 zyla... terutamanya kak rien n kak pqa... dan zyla seharusnya terima semester ini merupakan semester terakhir mereka dan zyla tidak lagi tinggal bersama mereka... 

dan sekarang.... zyla perlu melukakan hati zyla sendiri. zyla perlu pejamkan mata zyla, pekakkan telinga  zyla, butakan hati dan mata zyla utk satu kebenaran tentang diri zyla... 

zyla redha zyla berjauhan dengan mereka... zyla akui zyla terlalu rindu masa lalu tapi segalanya tidak akan kembali seperti dahulu. 

Ambillah apa jua dari zyla, tapi jangan ambil adk-adik zyla yang masih lagi amanah dunia dan akhirat zyla, jangan rampas kasih sayang mereka buat zyla, jangan butakan hati mereka dari merindukan zyla yang berjauhan, jangan racun fikiran mereka.. kerana adik-adik zyla hanya ada zyla selepas kedua ibu bapa zyla.. zylalah ibu zylalah bapa. zylalah kakak dahan utk mereka berlindung, bersandar dan tangan zyla inilah yang adik2 zyla genggam sebagai kekuatan mereka.. air mata zylalah pencentus semangat di saat mereka meniti kejayaan mereka.. 

bencilah zyla dan anggaplah apapun.. kerana zyla tak nak semuanya kembali seperti lalu zyla ambil keputusan ni... zyla tahu hati awak masih lagi terluka... saya tak boleh nak fikir apa yang terbaik sedangkan hati saya sentiasa berdebar2 saat ini.. awak, saya tahu tak mungkin kita boleh bersahabat seperti masa lalu setelah apa yang terjadi.. sbb selepas ni sy sendiri tidak pasti samaada saya mampu mengingati awak atau tidak... tlong fahami saya. 

No comments: