Monday, July 25, 2011

abg dan kakak

Assalammualaikum...

hari ini zyla terharu sangat sebab semakin ramai yang panggil zyla sebagai kakak dan anggap zyla betul2 mcm kakak diorg.. Mungkin disebabkan oleh sikap zyla yang mudah mesra dan memang agak memanjakan adik membuatkan ramai yang selesa bila bersama zyla.. dengan adik2 je..:")...

bila fkir balik.. zyla bersyukur sebab ramai yang menyayangi zyla.. terutamannya adik-adik zyla. zyla beranggapan sekalipun zyla rapuh atau berputus asa, pasti ramai adik-adik zyla yang akan backup zyla, yang akan sokong zyla dan beri semangat utk zyla. kalaupun zyla menangis pasti lebih ramai yang nak sapukan air mata zyla..

zyla selalu cuba untuk jadi kakak yang terbaik...zyla nak adik-adik zyla rasa yang zyla sentiasa ada bersama mereka. Besar tanggungjawab sebagai anak sulung ni.. slain kene banyak mengalah perlu jugak berkorban masa dan perkara yang kita suka. 

tapi sebenarnya setiap apa yang kita berikan kepada adik-adik tu adalah satu kebahagian yang luar biasa. zyla jeles tengok kawan2 zyla yang ada abang, kakak.. zyla nak jugak mcm tu.... tapi zyla hanya mampu ada abg dan kakak angkat je... mungkin ada rahmat kenapa zyla ditakdirkan menjadi anak sulung... oky zyla terima semua itu.. 

Zyla pun selalu berharap supaya adik2 zyla turut menghormati kakak2 atau abg2 yang lain.. atau mereka yang lebih tua daripada mereka sebagaimana org lain menghormati zyla... 

Ambillah apapun dari zyla tapi jangan rampas adik2 zyla... zyla rela kehilangan segalanya daripada kehilangan adik2 zyla... siapalah zyla tanpa gelak ketawa mereka... apalah ertinya segala usaha zyla selama ini kalau tidak untuk mereka pada masa akan datang..

kepada adik2 yang diluar sana.. hormati dan sayangilah.. kakak atau abg yang kamu miliki.. sungguh kamu adalah insan yang bertuah memiliki mereka.. setelah ibubapa kita abg dan kakak inilah yang akan menjaga dan melindungi kita... Berdoalah untuk kebahagian, kesejahteraan abg dan kakak kamu agar sepnjang hayat ini kamu merasa manisnya kasih sayang mereka.

No comments: