Monday, August 29, 2011

bahagia abadi milikku

assalammualaikum....

hari ni tiba-tiba je zyla terjumpa sajak yang zyla buat masa zyla tingkatan 4 dulu.. :").. so sweet.. lawak pun ada bila zyla baca... yelah masa tu kanak-kanak lagi.. oleh itu zyla dengan bangga nya share dekat sini.. hasil nukilan zyla sendiri..


                   bahagia abadi milikku

hari ini bersaksikan segalanya,
ku perhalusi fikiran yang waras,
tidak ingin emosi kuasai akal,
tidak ingin benci kuasai diri,
kerana aku ingin bahagia abadi jadi milikku...

ku tenung langit nan luas,
mohon pada Ilahi kurniakan aku ketenangan,
berikan aku hikmah dan hidayatmu..
untuk terus disini menanti bahagia abadi milikku..

sayup-sayup ku dengar bisikan,
dalam kepayahan ku gagahkan jua,
ingin menemui bahagia abadi milikku,
agar nanti aku bisa mengerti..

ku karang puisi kasih ini,
memujuk hati agar menerima ,
dugaan dan cabaran masa depan,
kerana bahagia abadi pasti jadi  milikku..

sanubari dalam diri,
naluri dalam hati,
cinta dalam kasih,
rindu dalam dendam..

tika semuanya bersatu, bahagia abadi kekal milikku..

6-september-2008


haha.. rasa macam nak gelak puas-puas je bila baca balik... alamak aii!!! malu pun ada.. sah-sah masa ni "tengah sakit jiwa kan".. tapi lepas tu terjumpa jodoh yang baru pulak.. masa sekolah dulu macam senang je nak dapat pakwe kan? jangan salah anggap, zyla bukan playgirl.. 

zyla memang dari sekolah rendah lagi dan minat dalam bidang penulisan ni.. sbab tu dulu ada jugak cita-cita nak jadi seorang penulis..tapi dalam masa yang sama nak jadi peguam juga.. alaaa.. mcm mana ni?? sebab sekarang zyla tengah stdy dalam bidang akaun.. huhu.. jauh kan menyimpang.. tapi Insya Allah kalau ada rezeki zyla nak hasilkan at least satu novel dari zyla... adalah 3 buah cerpen yang zyla hasilkan sepanjang 4 tahun ni... tapi satu je masalahnya.. zyla tak confident nak bagi orang baca... sebelum zyla masuk sem 3 ni, buat pertama kalinya zyla bagi kawan baik zyla Qhazrul untuk baca karya zyla.. " Warkah Terakhir Aina"... kalau ada yang nak tahu... cerpen pendek ( click sni>>) 1 syawal ni merupakan sambungan terakhir untuk Warkah Terakhir Aina...

Insya Allah.. kalau ada masa zyla akan cuba edit balik cerpen tu dan share dekat sini.. okylah itu je untuk masa ni.zyla undur diri dulu.. (^_^)

No comments: