Saturday, August 06, 2011

peranan kita

assalamualaikum,

zyla akan terkejut semalam bila scoll dashboard zyla dan semua tgh heboh ttg Khairul Fahmi& Ally Iskandar putus tunang. hmmm... mestilah kita nak tahu kan? nak tahu kenpa blh putus, siapa yang menyebabkan perpisahan tersebut terjadi.. dan yang paling penting.. wujudkah pihak ketiga? . itu perkara normal ek?
zyla akui zyla bc beberpa entri blogger yang tulis ttg ni. thnks sbb bagi infrmation kat zyla.. tak payah zyla baca kat paper lagi kan. tapi bila fikir balik, patut ke kita sebagai masyarakat ni nak sibuk ttg diorg. kalau hal2 karier diorg sebagai artis tu mmg wajib sbb itu salah satu kita support diorg, tapi hal2 peribadi ni? 

hal2 peribadi ni mcm2 kesan buruknya pada kita. bila dah kita nak tahu sangat pasal artis2 ni, mana yang kita nmpk jahat pada diorg, alih2 kita pulak yang pandang serong dekat diorg.. pernh selidik dulu tak benda tu benar atau tidak? hari ni zyla nak kita sama2 berfikir.. ttg satu persoalan.. PERLU KE KITA NAK SIBUK PASAL PERIBADI ARTIS? 

ada jawapan utk zyla??? silakan komen. tapi sebelum tu. nak tanya artis ni dari jenis ciptaan Allah SWT yang mana? manusia kan? keturunan Adam dan Hawa kan? so sama mcm kita? ada perasaan, ada pacaindera, ada naluri dan ada apa yang kita ada.. pernah tak kita berfikir entah apa yang diorg rasa bila baca ttg diorg sendiri kat news tu... sebab apa kita tak tahu sbb kita tak pernah lagi mengalami situasi mcm tu... 

mmg boleh kita nak tahu pasal artis ni. asal usul dia.. tapi bila smpai bab2 putus tunanglah, bercerailah, gaduh2lah.. baik kita jadi pemerhati je. jangan cakap apa2. walau satu ayat pun. kenapa pulak tak boleh? apa hak zyla nak halang??.. zyla tak halang. cuma nak ingatkan.. bila kita dh mula bercakap tu.. maksudnya kita sedang buat aktiviti mengumpat.. bulan puasa ni kan? 

bersamalah kita ni menutup keaiban org. Diam2 sudahh.. tak payah nak panjang2kn cerita mereka ni. esok lusa jadi kat batang hidung kita ni.. kalau bukan diri sendiri, ahli keluarga yang terdekat ... baru kita tau... 

Di bulan yang penuh rahmat ni zyla menyeru semua insan2 yang beragama Islam, yang tgh menjalankan ibadah puasa utk sama2 menadah tangan dan berdoa.. supaya ahli keluarga, saudara mara dan sahabat andai kita yang tgh berkapel, bertunang dan berkahwin tu supaya hubungan diorg sentiasa aman dan sejahtera, dijauhkan darpada sebarang fitnah, hasad dengki dan berlakunya perpisahan. andai mereka di uji juga dengan perpisahan itu, kuatkanlah hati mereka menerima kenyataan tersebut. Amin...

berdoa utk kebaikan org lain... Insya Allah.. seribu satu kebaikan akan menyusul kita, 
berdoa utk keburukan org lain.. Insya Allah.. seribu satu keburukan akan menyusl kita..


jangan sesekali ketawakan perpisahan sesiapa, jangan sesekali bergembira dengan mereka yang sedang bersedih hati jangan sesekali riak dengan kebahagiaan anda sedangkn rakan disebelah anda bersedih hati..


















































2 comments:

.izzati liyana. said...

tak perlu. tapi itulah cara sesetengah wartawan dan blogger membuat duit. artis kan icon. peminat mesti nak tahu pasal artis kegemaran mereka. tu cara dorg attract org utk dpt income.

Fathin Fazila Razali said...

income dgn myibuk ttg org lain... mmg kita tak ada kuasa utk halang semua ni.