Saturday, August 20, 2011

try me

assalamualaikum.... 

macam dah lama sangat zyla tak update blog kan? apa yang zyla update rabu yang lepas pun agak membosankan? hurm..  memang banyak benda yang nak diceritakan .. tetapi semua itu lebih banyak berbentuk peribadi ... beberapa hari ni zyla macam tak dapat nak kawal diri untuk mengupdate blog ni.. tapi bila nak publish zyla delete semua.. zyla tak sanggup! biarlah zyla simpan sendiri di dalam hati ni dan hanya akan meluahkannya kepada mereka yang boleh memahami dan menyokong zyla. lagipun zyla dah berjanji dengan diri sendiri yang zyla tak nak publish entri2 yang berkaitan dengan kehidupan peribadi zyla secara mendalam. ruang Laman Sakura Puteri ni, hanya sebagai platfrm bagi zyla utk menghasilkan karya, pendapat dan berkongsi apa jua pengetahuan yang zyla tahu kepada pembaca semua.. tak kisahlah bilangan yang membaca tapi sekurang-kurangnya bila mereka membaca sesuatu yang bernas dari blog zyla, mereka pun akan turut mengetahui sesuatu yang perlu mereka tahu. 

zyla tak nak jadi macam sesetengah blogger( bkn nak kutuk tapi sebagai pengajaran). berblog sebab nak bercakap tentang itu dan ini dalam kehidupannya smpaikan buat blogger lain meluat. boleh kalau kita nak meluahkan isi hati kita kat sni tapi perlulah kita berfikir sejenak sebelum nak publish entri tu... kita sedang bercakap tentang kehidupan peribadi kita.. dan kalau kita bercakap tentang seseorang itu menunjukkan kita  bercerita  sesuatu tentang dia kepada orang lain! itu dah mcm nak jatuhkan maruah atau memburukkan dia! zyla akui memang ada entri2 zyla hanya utk sahabat zyla tu, dan sekarang zyla sedar yang dulu tak sepatutnya zyla buat mcm tu.. sehingga pada satu tahap kteorg saling berkomunikasi hanya melalui blog untuk meluahkan apa saja yang terpendam selama ni. syukur sebab tak ada blogger yang perasan tentang ni. sebab dia bukanlah blogger yang aktif seperti zyla.. hanya akan update blog bila dia rasa perlu.


syukur alhamdulillah sebab dah beberapa kali cubaan zyla nak update entri tentang dia tak menjadi..memang zyla ingin bercerita ttg dia. walapun pada dia, zyla tak menghargai peluang yang ada tapi hakikatnya zyla amat rindukan dia! 

selama mana  zyla akan diselubungi dengan semua perasaan ini zyla sendiri pun tak tahu.. tapi zyla berharap sangat akan sering diingatkan oleh diri sendiri untuk mengelakkan menceritakan terlalu banyak perkara tentang kehidupan zyla disini. cukuplah pembaca zyla hanya singgah disini dan membaca pendapat zyla tentang kehidupan yang berlaku disekeliling. 

cukuplah sedikit untuk hari ni.. semoga kita akan bertemu untuk entri yang akan datang.

p/s: kepada sesiapa yang sudi singgah ke Laman Sakura ni dan yang follow zyla, zyla minta maaf sangat-sangat sebab sejak kebelakangan ni zyla agak sibuk dengan tugasan kuliah zyla, ditambah pula sekarang ni zyla akan menduduki peperiksaan... Insya Allah kalau masih diberi kesempatan sebelum 1 Syawal ni zyla akan datang untuk menziarahi blog korg...(^_^)



No comments: