Sunday, September 11, 2011

sekadar pendapat tentang blogger " Kunci Locker"

assalammualaikum...

hari ni pulak zyla nak bercerita tentang sesuatu yang zyla nampak dalam dunia blog ni. Tak tahulah macam mana zyla berani nak ambik risiko untuk menulis tentang isu ni. tapi disini zyla sekadar nak berkongsi pendapat dan mungkin boleh dijadikan iktibar untuk newbie dalam blogger ni.

semalam tengah penat-penat zyla buat blogwalking ni zyla singgah kat satu blog ni..


al-kisahnya semalam zyla baca entri dia...sebab ko blogger top ranking 500. Mula-mula zyla baca tu, berkerut juga dahi zyla. apa ni? kutuk terang-terang ke apa. oky, tak puas hati zyla baca untuk kali kedua dan zyla dah mula pening baca komen-komen kat bawah entri dia. pergh! tengah panas ni.. ish2.. yg bestnya zyla sekali komen tau..


haha.. berani kan zyla komen kat situ.entahlah mungkin semalam keprihatinan zyla bertambah2 kot, main komen je.. betul apa yang Encik Locker ni komen kat shoutmix zyla..

maaf ye awak.. sekarang saya dah faham!

dan masa zyla menulis entri ni encik Kunci Locker ni tengah berkomen dengan beberapa rakan blogger tentang entri beliau semalam... kalau korang rajin carilah sendiri.. diorang tengah berkomen dekat Kelab Blogger tu... bagi zyla, kita sebagai blogger ni ada macam-macam fesyen dan perangai. kita berbeza cara dan pemikiran. dan lagi satu disebabkan terlampau banyak berfikir jugaklah kita akan nampak lain dari yang lain. korang baca dan selidik lah dulu Kunci Locker ni, bagi zyla dia bukan nak hentam orang sesedap rasa dia tapi dia sekadar provoks je lebih. Tak salah pun kewujudan dia kat dalam dunia blog ni. Tak kanlah kita dalam dunia blog ni nak bajet bagus je kan? so bila ada blogger yang macam ni serba sedikit kita akan sedar jugak yang tak semua yang kita buat, target dalam blog itu bagus.. memang lebih elok kalau ada yang berani macam dia ni. Hentam orang pun hentamlah. Standard lah lelaki kan? ayat tu memang pedas berbisa tapi kita cuba jadi open minded. apa sebab dan ada baik kenapa ada yang macam ni. 






blog yang ada kene mengena jugak.. korang tengok, kajilah sndiri situasi ni. 

p/s: try baca entri dia ni. bagus jugak.. sini

apapun, dalam kehidupan ni kita kena banyak bersabar dan cuba untuk terima cara orang lain.Tak semua orang sekepala dengan kita dan orang tak sekepala dengan kita tu pun tak boleh nak faham dengan cara kita. so kepada newbie, korang mungkin belum rasa benda-benda macam ni. tapi sepanjang zyla bergelar blogger ni.. dah 2 ,3 kali jugak zyla baca entri-entri yang hot ni. apa patut kita buat, baca, selidik dan ambil iktibar situasi mereka ni.

orang berblog ni ada banyak sebab . Tak kisahlah lelaki ke perempuan. Tetapi lelaki memang banyak advance sikit sebab diorang ni banyak benda nak target dalam dunia blog. Perempuan pulak mcm biasalah dengan rutin harian kita. So, berhati-hatilah semasa nak tulis entri, kalau rasa kne komen pedas sikit tu jangan nak melatah... ambil sebagai teguran.




bilalah diorang ni nak berhenti komen kat Kelab Blogger??
hope ada penyelesaian dan berdamai.. 




6 comments:

kunci locker said...

ok..thnk sbb tulis pasal sy...nk promote blog awk la...hehehe...thnk22...thnk sbb faham...dlm ramai2 blogger yg tak knl sy...awk sorg jek yg fhm...yg knl sy mmg la fhm tp ad jek yg tak fhm...heheheh

Syazwan said...

bagus la kalau fhm keadaan sebenar.

thnks sebab sudi backlink entri sy yg lagi satu juga

Pendamba Mawar said...

penilaian yang sangat menarik.. kunci locker xhntam orang tak tentu pasal..:))

meh tulis sal blog saya plak nak?hehe

http://pendambamawar.blogspot.com/2011/09/hasil-lima-bulan.html

Zyla said...

@kunci Locker... bagi saya, tak salah kalau cara awak macam tu. tapi terpulang kepada mereka utk menilai. memanglah kita tak saling kenal tapi why not kita cuba terima cara org lain. sebab blogger sekarang ni nak bajet bagus je.. terutama newbie...

@syazwan sarawak... sama2..mmg saya cuba utk faham keadaan sebab tak kanlah kunci nak hentam org sesuka hati dan saya tak rasa dia seorang lelaki yang tak blh fikir panjang.. yap, zyla rasa entri awak yang satu tyu bagus untk panduan newbie.. sebab tengoklah gadget diorg.. blogger lain letak tu diorg letak jugak.. dan mcm apa ntah..

@pendamba mawar... zyla dah komen kat entri awak.. insya allah kalau ada masa zyla tulis tentang awak jugak k...

kunci locker said...

wah...ok bangga...hehehe...cre blogger berbeza2...kn2,...heheh...tq sbb fhm...sy tak hentam org sje2 jek...hehehe

Zyla said...

@kunci locker... :")... mula2 memang tak faham cara awak.. tapi saya mula berfikir mgapa awak mcm tu... bukan hentam tapi provoks.. so bila awak pandai guna kuasa provoks awak tu, blogger lain pun blh ambik pengajaran sekali.. nasiblah kalau diorg tu jenis yang mudah utk tersentap...