Friday, September 23, 2011

esok sabtu, korang buat apa?

assalammualaikum..

alhamdulillah.. bangun pagi-pagi awal subuh tadi beri zyla 100% semangat dan tenaga yang amat baik.. korang pulak macam mana??? horry-horry.. macam korang jugak zyla pun amat-amat menantikan hari Jumaat sebabnya petang Jumaat zyla dah boleh berehat dengan sepenuhnya.. :")..

plan zyla sabtu ni adalah untuk belik-belik buku dan dokumen yang ada dalam lappy zyla... nak belik-belik buku untuk prepare test 2 nanti walaupun tarikh tak sure lagi.. nak selongkar lappy kesayangan sebab nak make sure yang lappy zyla selamat dan sihat sejahtera dari segala virus dan benda-benda yang tak penting.. nak buang lagu lama dan picture-picture yang tak-berapa-nak-elok, sebabnya nanti zyla kene install software UBS khas untuk accounting ke dalam lappy zyla..dan jugak nak update anti-virus..hahahaha!! dah boleh gelak besar dan senyum dengan senang... hati manyak senang maaa!!! korang pun sama jugak kan..

apa plan korang pulak??

tengok wayang??

dating??

tidur sampai petang?

joging?? kuruskan badan???

suka hati koranglah janji korang bahagia nak buat apapun!!!!

aduh-aduh.. tangan zyla dan mula nak mengigil dah sekarang ni disebbkan bilik yang zyla duduk sekarang ni teramatlah sejuk.. haha..so musim-musim hujan ni jangan pakai pakaian yang jarang atau nipis tau...kene pakai yang tutup semua... nanti dapat penyakit..jangan tak tahu suhu yang terlalu tinggi pun akan menyebabkan penyakit..

cuti-cuti jugak tapi jangan lengah-lengahkan masa tau.. cuba untuk mendisplinkan diri sendiri untuk selesaikan segala tugasan yang tertunggak apapun yang sedia ada..wah!! macam bagus je planning.. tapi itu pun kalau semua sempat siap kan??haha!! sebabnya hari sbtu dan ahad kan hari untuk kita menjadi seorang yang permalas!!!

nak tau sesuatu... pagi tadi zyla halo-halo dengan mak zyla.. mak zyla bagitau yang kakak zura zyla akan kahwin hujung tahun nanti.. its means on December..haha!! berita gembira buat zyla.. satu family besar akan berkumpul dan raikan birthday ramai-ramai... zyla , atiqah dan abg daus zyla lahir bulan December dan tarikh kteorang pun tak jauh sangat..12-19-21....

rasa nak balik Sarawak sekarang jugak.. sabar-sabar.. kalau tak ada aral melintang, zyla akan tiba jugak di Sarawak pada 20 atau 21 November.... nak buat kecoh, nak buat bising dan garau sana sini, nak bergosip dengan ayah, mak dan mak cik serta pak cik2 zyla.. wakakaka!!! miss all the moment with them.. pergh!!! parah zyla ni rindu bangat sih,... Sarikei dan mybe Kuching.. please wait for the most sweetie girl, Fathin Fazila.. habislah kalau zyla balik..

tapi apapun .. adik zyla Fahim tengah membuat persediaan dan perancangan yang rapi untuk " BERPERANG"... berperang dengan soalan-soalan SPM 2011.. Insya Alla, bukan hanya untuk adik zyla je tapi untuk semua yang menduduki SPM , good luck dan baca doa dulu sebelum nak masuk dewan, jangan lupa bawa slip dan kad pengenalan..handphone tinggalkan kat rumah.. pesanan dari kak long!

walaupun tengah bertapa dalam bilik yang ber-air-cond, dan tangan da macam nak beku ni, panjang pulak zyla berceloteh...nak buat macam mana kalau zyla ni memang jenis yang suka nak bercakap, tapi apa yang zyla cakap bukan benda-benda yang merepek atau berangan-angan tau!



korang!
 sipa sedia esok
bangun lewat-lewat,
esok ikut zyla kite pergi picninc kat mana-mana je..

bawaklah apa korang nak bawa,
tapi jangan bawa perangai yang busuk-busuk,

selamat hari Jumaat
dan selamat bercuti..





No comments: