Friday, September 16, 2011

saya semakin lupa!

assalammualaikum... selamat pagi!!!!

rasanya dalam minggu ini agak jarang zyla nak online, blogwalking apatah lagi publish entri...ahamdulillah, akhirnya zyla dah mula untuk mendisplinkan diri zya balik.. hari ni cuti, esok cuti dan cuti lagi.. jadi zyla ada banyak masa untuk selesaikan tugasan zyla.. standardlah, zyla yakin ramai jugak blogger yang merupakan seorang student pun tak larat nak jenguk blog diorang setiap hari macam cuti yang lepas..

Pagi ini sebenarnya zyla terkejut sangat bila tengok dalam beg plastik yang zyla beli semalam ada aiskrim! rupanya semalam zyla beli aiskrim tapi tak makan, terus siap untuk ke majlis rasmi kolej.. aduh2.. nasib lah cik-cik semut tak menyerang bilik zyla.. itulah yang menjadi kerisauan zyla sekarang. zyla semakin pelupa... betul-betul lupa... sampai hari ni pun zyla tak boleh nak hafal dengan baik num handphone ayah, maka dan adik zyla... geeerrrr.. nak buat macam mana ni??

zyla start jadi pelupa ni sejak semester lepas laa... aduh2.. semakin teruk semester ini.. sebab tu zyla kene catat apa je perkara penting yang perlu zyla dalam minggu tu. hurm.. semalam sepatutnya zyla minta tolong warden untuk hantar zyla ke Klinik tapi bila zyla tengok pejabat kat bawah tu macam tak ada sesiapa je , maka terbantutlah niat zyla untuk ke klinik.. 

simptom pelupa ni bermula apabila zyla semakin kerap rasa pening kepala. pergh! bila headache menyerang zyla, secara automatik zyla akan rasa macam nak pitam! zyla tak tahu tapi zyla yakin zyla tak ada migrain. Selama ini pun zyla kawal pemakanan sebab pernah masuk Hospital disebabkan tekanana darah rendah.. 

aduh2.. apa yang zyla nak buat ni... Semester ni je dalam beberapa bulan zyla selalu bagitau ayah dan mak zyla yang zyla sakit kepala.. Last sem zyla dah pergi Klinik Al-Haj, dia nasihat kalau benda ni kerap berulang buat CT scan kat Hospital.. hurm... 

tak tahu nak buat apa.... tapi Insya Allah zyla akn cuba untuk cara masa yang terluang untuk buat pemeriksaan ke atas kepala zyla ni.. harap tak ada apa2 ye.. apa yang sorang doktor ni bagitau zyla hari tu menakutkan zyla je.





disebabkan oleh penyakit pelupa zyla yang semakin menjadi ni zyla amat-amat perlukan nota-nota seperti ni...

tk cukup buat note kat kertas macam tu tapi kat lappy pon..




yang kat lappy zyla buat note untuk perkara yang pnting.. 
mccm assigment mega, test , kuiz, etc.. :")



sebab pelupa lah zyla tak boleh nak perform dengan baik masa exam.. 

nak tahu apa? zyla kecewa..:"(. buts its oky,  zyla tak akan pernah rasa kecundang ataupun putus harapan.. as long as zyla boleh berdiri teguh dan dapat belajar zyla tak akan berhenti.




4 comments:

kathy said...

gi jmpa doktor k..

Zyla said...

insya allah akak.mun x gago.. :")

BudakBudak said...

xpe2...gi jumpa dkter dulu..
pasal notes tu kagum gila ! haha..sy pemalas nk wat notes...tp pelupa...psni nk wat note mnyk2 mcm zyla la.. :)

Zyla said...

haha.. zyla dulu pun malas gak nak buat note ni... tapi disebabkan lupa ni so nak atau tidak zyla kena buat note.. kang lupa.. habislah zyla... :")