Saturday, September 10, 2011

kelas berblog zyla dah bermula!

assalammualaikum..

disebabkan semangat pagi ni zyla buatkan breakfast untuk sahabat zyla, Zulaikha yang bakal menduduki exam Bahasa Arab pagi ni dan tengah dalam mood sejuk layan hujan pulak pagi-pagi ni, zyla dah buat blogwalking! padahal kerja banyak ni..~~ nanti kita settlekan.. :")

selalunya bagi newbie akan dengar blogger paling terkenal Abg Ben. Entri hari ni memang zyla nak kongsikan dengan newbie.. bukan melalui abg Ben je korang boleh nak promote blog ataupun belajar macam mana skill-skill nak berblog ni. of courselah kita nak blog kita dikenali kan? tapi macam susah sangat kan? follower dah berapa banyak sekarang? dah beratus, tapi setiap entri berapa yang komen? macam mana pulak benda-benda yang korang tepek kat dinding blog kita.. sesuai tak? ada iklan tak
? zyla tak reti nak join Nufffang ke apa.. huh.. shoutmix korang banyak tak yang tinggalkan jejak.. yang paling penting, enti korang tu? kalau pasal kehidupan, macam mana korang express kan dia menjadi satu entri yang menarik? kalau yang berkaitan dengan info pulak, adakah korang sendiri faham apa yang korang share kan tu? kalau mengulas pendapat pulak, rasanya kene gaya tak ayat-ayat yang korang guna?

pergh! sebenarnya susah kan nak jai blogger ni dan sekarang ni semakin ramai yang nak jadi blogger sebab nak famous.. nak banyak orang kenal.. kalau cari nama kat Google mesti ada dalam list.. kan?
semua benda yang kita nak buat kene belajar dari A sampai Z dulu kan? macam tulah berblog ni..

macam mana nak belajar semua tu? jangan risau, makin hari zyla memang banyak follow dan terjah bloggger-blogger yang boeh dikategorikan otai ni..


salah satu daripadanya Blogger  Ariff Shah


ni pageview blogg dia.. ( korang click kat nama dia kat ada tu.. tu link dia)

zyla memang jenis yang suka baca tips. tapi tak ambik endah sangat bila lecturer bagi hint masa nak exam.. kontra kan? pagi-pagi ni zyla dah baca beberapa entri beliau ni yang zyla rasa berguna. zyla pun nak jugak kongsikan dengan newbie2 ni supaya kita boleh belajar bersama  macam mana nak jadi blogger yang berkualiti ni..

antara entri dia yang zyla baca pagi ni..

kalau korang nak lebih lanjut tentang blogger yang macam ni, korang cari kat Google, cari Blogger-Blogger Malaysia yang popular. nanti korang kenal mana blogger yang memang dah capi tahap tertinggi dalam dunia blog ni. dan dari situ korang terjahlah blog diorang. Komen ke apa. k.. tapisetakat hari ini zyla masih lagi menjadi silent Readers je.

bukan sorang je blogger yang zyla nak kongsikan dengan korang tapi ada lagi...

nama dia..Denai Hati


ni pun boleh tahan jugak.. sama je level dengan Ariff Shah... zyla tak banyak nak komen tapi korang rajin-rajinlah terjah sendiri .. sebab zyla pun masih belajar berblog ni jugak.. sahabat,sahabt blogger kita sama-sama belajar lah ye..!



13 comments:

Fasihah Supian said...

ohh denai hati..ngan ariff shah, depa memang top....tips2 pun banyak....

Zyla said...

yap. sebab tu kongsikan kat sni. utk panduan newbie..

Hafizin Jamil said...

aku telah terbuang shout mix widget..haha

Zyla said...

h.j@ buatlh yg baru....

Zul fattah said...

erm.. aku tak de shoutbox.. malas nk letak.. no function

Unknown said...

gud2...semoga pasnie leh jd top blogger plak

Zyla said...

Insya Allah... janji ada yang kenal penulisan zyla..

teha said...

sy pon masih belajr nk berbelog.. hehe

Zyla said...

oky teha... kita belajar sama2..

Hana Foswana said...

yup..sama2 kita belajar berblogging~ :)

Zyla said...

baiklah prof hana.. semoga sama2 berjaya dlm blog ya..

Ezad Skytech said...

jom sama2 berjaya dalam blogging..(^^,)

Zyla said...

@izzat.. amboi semangat.. insya allah...blh je janji usaha kene ada.