Saturday, September 17, 2011

jenaka itu perlu

assalammualaikum...

alahai.. petang sabtu yang aman ni hujanlah pulak. ditambah lagi zyla yang keseorangan dalam bilik jadi dari tadi memang menatap lappy kesayangan ni..yelah tak tahu nak buat apa, ditambah lagi tak ada teman untuk berborak.. hurm. zyla memang tak reti kalau tak ada teman nak berborak ni. Tadi call mak zyla pun dia tak larat nak berbual sebab pening kepala.

nak tahu apa zyla buat selain blogwalking dan dengar lagu.. pagi tadi bangun zyla terus download Youtube Donwloader.. alah yang ni...



jadi konklusinya aktiviti zyla hari ni adalah untuk mendownload segala macam benda yang boleh menghiburkan hati zyla dikala sepi ini.. wah-wah.. taklah sunyi sangat tapi ada masanya kita kene bersendirian untuk berehat. 

masa zyla tengok menjalankan aktiviti baru zyla tadi , zyla tetiba terfikir.. nak download apa ni? movie ke? hurm.. so apa lagi, disebabkan zyla ni merupakan peminat Maharajalawak dan Jozan zyla pun downloand lah movie2 diorang. lepas tu zyla gelak sorang-sorang layan lawak diorang.. 

macam sekarang, tengah menaip pun zyla sempat nak layan  video diorang ni.. :").. walaupun agak sengal tapi masih boleh layan lagi..




jenaka... ada yang tak suka tapi ramai yang minat kan? sebab ramai yang suka gelak. of courselah zyla dalam golongan yang suka dengan jenaka ni sebab zyla pun selalu spontan je buat lawak ni. family zyla pun suka layan hiburan macam ni so tak ada masalah lah kan kalau cuti sem nanti dok melayan hiburan yang macam ni je...

bagi zyla lawak jenaka ni sebenarnya main peranan jugak dalam kehidupan kita. masa buat blogwalking zyla terbaca entri bogger ni.. [ sini ].. jangan bermurung.. bila fikir balik, memang banyak budak-budak remaja sekarang yang kene penyakit bermurung ni.. termasuklah zyla. tapi itu beberapa tahu yang lalu. sebab sekarang bila dah makin besar zyla jarang nak ambik berat sangat dengan masalah yang zyla hadapi. buat ignore tapi dalam masa yang sama kita kene fikirkan jugak untuk selesaikan masalah tu.

kepada sesiapa yang rasa diri tu mcm serabut dengan masalah, tension ke apa dengan rutin harian kehidupan ni.. just take one day in a week to rest, listen to music, watching movie or somethings that can make you felt better.. tak maulah stress je.. be relaks oky.. take it easily and make it wisely.. 

memanglah zyla pandai bab2 nak motivasi diri ni sebab selalu baca motivasi dari Dato' Fadzillah Kamsah.. masalah kat dunia ni memang tak akan pernah habis dan selesai. hidup ni pun bukan untuk bersuka ria atau berduka sahaja. 

menangislah untuk menambahkan kekuatan hati

ketawalah untuk melegakan resah yang bertandang.. (^_^)


5 comments:

Unknown said...

yea , jenaka itu perlu ,
if no jokes ,
hidup xkan ceria . .

Zyla said...

tahu tak apa.. tak perlu nak tension2 fikir masalah k..adik, goodluck utk pmr.. do ur best..

ErnieFaizal Siti said...

hai zyla..first,thank sebab singgah blog akak tadi..and FYI,akak pun orang sarawak juak..datang dari sarikei..bolehlah kita borak borak selalu kelak..keep in touch ok..

IFA Athirah said...

eh!dlm prt screen tu ade gmbr johan!hehe http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

Zyla said...

memang ler... tgk video dia..