Wednesday, April 11, 2012

tsunami... amaran dari Allah SWT buat kita.

subhanallah... semenanjung sekarang ni baru je masuk waktu Maghrib, sabah sarawak dan labuan dah dekat nak isyak. tapi tadi zyla baru dapat berita Acheh kene TSUNAMI lagi. astrafillurahalazim.bergetar jiwa zyla mendengarnya. mana tak nya, kawasan KL, Kelana Jaya pun rasa gegeran tau petang tadi, kira2 dalam pukul 4.20 petang. 

petanda buruk ni. sma2 lah kita berdoa semoga saudara2 kita tak kira sesiapa pun akan selamat dari sebarang bencana buruk. risau dah ni.. sebab ada adik kat Perak, ayah pula memang ada urusan kat KL sekarang ni. tadi terus kol dia.. mana tau dia ada rasa apa2 ke kat sana. 

tahun lepas Jepun pulak teruk kene dengan tsunami ni. amaran dari Allah SWT. betul la kata sahabat zyla, Qayyum.. kta hanya mampu berdoa.  bukan dapat buat apapun kalau perkara nak terjadi baik atau buruk akan tetap terjadi kerana semua itu kehendak Allah SWT. 

dah lah sabtu ni zyla nak daki bukit broga.. batalkan sahaja niat ni. takut apa2 benda buruk terjadi. sama2 lah kita berdoa  semoga semuanya selamat. 

2 comments:

RuMaH TuA said...

Tingkatkan iman & amal.
Nsyaallah...

Moga Allah kasih.

Kathy Tuah said...

semoga kita dijauhkan benda2 mcm tok..amin..