Monday, September 17, 2012

apa yang kita suka akan berubah .

http://www.emocutez.com: suka warna merah ?
http://www.emocutez.com: sangat suka... 






senior pernah tanya zyla tentang warna kegemaran masa dia nak bagi hadiah.. dia pelik sangat zyla suka warna merah sangat2.. yap! trully that much. kalau boleh semua nak warna merah tapi itu bukanlah kesesuaian dan keperluannya. kene ada warna lain jugak baru menarik betul tak? tapi tak semua orang tahu warna putih adalah warna peribadi zyla. bila merah dan putih digabungkan menunjukkan siapa sebenarnya zyla.

back to the point, betul apa yang pernah senior zyla katakan. apa yang zyla suka sekarang akan berubah. walaupun sehingga hari ni kebanyakkan barang zyla mesti berwarna merah, tapi sedikit demi sedikit tetap berubah jugak bila zyla rasa ada warna yang lebih menarik. 

itu warna?? kalau benda lain??? akan berubah jugak ke??? mungkin kot. semua ni bergantung dengan diri, hati, suasana dan hormon kita. kalau kita nak ubah, so akan berubahlah.

adakalanya kita ni ubah kegemaran kita sebab rasa kegemaran sahabat itu lebih menarik. dan ada jugak yang berubah sebab orang yang dia suka. itu normal.

apa yang kita tetapkan untuk diri kita sendiri adalah lebih menarik bebanding dengan orang lain. setiap diri kita istimewa cuma kita aje yang tak tahu macam mana nak tunjukkan betapa istimewanya diri kita.

sebb tu berdikarilah. mudah aje. sebab fakta yang kita tak tahu ialah, orang tak suka kalau kita ikut cara mereka. sama macam zyla. tak suka jugak! tapi kalau dia nak berubah untuk jadi lebih baik, zyla sokong, kalau saja je nak mengediks atau memburukkan zyla. itu tunggu zyla ambik tindakan yang selanjutnya... tindakan seperti??? layan sendulah..~~~~~~~~

dan satu lagi yang akan berubah.. perasaan kita. perasaan kita terhadap manusia. berubah?? ye.. bila kita dah tak rapat dengan orang tu. atau bahasa yang terang bila kita dah  break. betul ??? pelik kan?? dulu bukan main sayang lagi, tapi sekarang nak dengar nama pun tak nak. aish! jangalah begitu ok. dia pun masih seorang manusia yang mempunyai hati dan perasaan. apa yang berlaku bukan 100%salah dia. cuma Allah aturkan perpisahan itu sebab dia bukan yang terbaik untuk kita. zyla tak sokong kalau nak benci EX anda.. tak kisahlah dia lelaki atau perempuan.

ada jugak orang cakap.. benda paling kita suka akan memudaratkan diri kita dan apa yang kita paling tak suka itu sebenarnya akan lebih melengkapi diri kita. renung2 kan dan selamat beramal.


No comments: