Sunday, August 19, 2012

tunggu jelah

assalammualaikum.,..

meh lari dari kesibukan sekejap..

berbual, berchatting dan bermesej dengan sahabat2 yang dah lama tak jumpa membuatkan zyla macam jakun sikit.. giler besar perkembangan dan perubahan kebanyakkan kawan zyla yang zyla tak sedar. betul apa jenis kawan laa zyla ni.. maaflah, zyla susah sangat nak scroll wall fb tu sampai bawah sangat. 5 minit je dah bosan tengok FB.. kalau yang ada blog tak apelah. hari2 pun zyla akan baca.

dan banyak -banyak topik yang kawan2 bincangkan dan tanya dengan zyla adalah soal jodoh.

kawan A: " mamat tu dah kahwin.. kau bila lagi?? aku ni entah ada ke tak orang nak??

waduh2!!! usah bilang begitu sih.. semua ni kat tangan Allah SWT. kita serah aje dengan DIA. yang penting sekarang ni kita usaha dan terus berusaha dan jangan lupa berdoa untuk bertemu jodoh kita.

hmm.. itulah yang zyla buat sekarang..

tapi ungkapan yang sering kita dengar sekarang.

" susah nak cari calon yang baik sekarang"

amboi hang.... baik sangat dah ke?? dan kalau nenek zyla pulak akan cakap macam ni..

" kalau nak cari calon, cari yang kerja kerajaan."

nak je zyla kata.. " nek, cucu nenek ni pun mungkin masuk private dulu.. haha"

atau ada yang akan nasihat kat kita... " ko habiskan belajar dulu, beli rumah, kereta baru fikir kahwin" .. kau dah habis beli semua tu ke?? PTPTN dah bayar?? atau Mara dapat free aje??

senang kata, bila kawan mengadu tentang ini dengan zyla.. zyla hanya akan cakap... " sabarlah kawan oi.. nanti adalah tu.. Allah SWT belum gerakkan hati dia nak jumpa korang. kang dah jumpa tak sabar2 pulak"http://www.emocutez.com hehe.. budak nama zyla ni korang mintak nasihat??http://www.emocutez.com memang silaplah.. sebbnya zyla pun macam korang jugak. jangan fikirkan sangat k. nanti tengok kawan lain bahagia korang pulak yang jadi terdesak nak kahwin jugak.. dah tak fikir2.. ada calon kebas aje.. ish2.. tak boleh macam tu..

umur dah 20 tahun ni memang macam2 orang akan tanya. especially orang tua lah kan.. nak mati bila aje diaorang tak akan tanya.. cubalah tanya bila nak g umrah ke?? dah bukak simpanan tetap ke?? dah ada tempat nak kerja ke???  mungkin nanti zyla yang akan tanya macam tu kot kat orang.. kalau orang tanya balik.. " ko pulak bila nak ke tanah Suci?" zyla jawab.. "hati aku dah nak sampai sana. insya Allah akan mejejakkan kaki jgak ke sana" .. yap! zyla tengah berniat ni.. nak buat umrah.. mesti syok kan?? hati macam terpanggil2 aje.. sungguh ni..entah apalah rasanya bila nampak Kaabah?? tengok kota bercahaya Madinah???

tulah yang zyla fokus sekarang ni.. buat dan tunaikan mana yang mampu dulu. zyla rasa mungkin sebab sekarang ni makin ramai yang kahwin awal sebb tu banyak yang nak kahwin jugak tapi tak ada calon.. hmm.. sabar k..setiap kita ada jodoh yang telah Allah SWT tentukan. cma tak tahu bila nak jumpa lagi. mungkin sebab Allah SWT tahu kita belum bersedia kot.. macam zyla.. memang tak sedia sekarang ni. sebab tu ada yang kene tolak.. maaflah ye, kalau ada jodoh kita, adalah. kalau tak ada, jangan pulak benci saya. zyla tak ada komitmen yang kuat untuk bab2 kapel ni.. makin nak habis study ni makin suka pulak zyla nak sibukkan diri.

yorlh, 3 sem zyla sia2kan dengan perasaan yang entah apa2, cuma ada masa yang singkat ni aje nak tebus semua tu.. giler menyesal sekarang ni. tak salahkan sesiapa salah diri sendri. iman tak kuat masa tu. tambah lagi ada konflik dengan kawan.. hati tak sentiasa tenang beb! entah bila nak baik zyla pun tak tahu.. mungkin nak kene jumpa face to face jugak kot. nak ke macam tu?? huhu.. tunggu balik sarawak laa.. Miri n Sarikei, zyla balik lepas praktikal tau sebb lepas final semester ni nak cari rumah sewa dan prepared untuk praktikal, kalau balik sarawak macam rugi pulak masa nanti..

siapkan satu , satu lepas tu baru fikir yang lain,, barulah hidup ni senang sikit. alright.. disebabkan adik tengah tengok tV zyla nak layan Vanilla Coklat pulak. nanti ada idea zyla update lagi.. ( al maklumlah, dah tak puasa kan.. banyak giler idea ni) tahu dek mak zyla ni.. memang sedap laa kene pulas telinga.


No comments: