Sunday, August 19, 2012

asal raya cerita sedih


selamat hari raya everyone!! for sure pagi ni budak-budaklah yang paling bahagia.. sebab, dah tak perlu bangun awal nak sahur dan tahan lapar sehingga maghrib.. wakaka..inilah hakikat, betul tak?? tapi apapun, janganlah kita abaikan ibadat selepas ni. jangan asal ramadhan aje beribadat khusyuk tapi syawal tiba semua hilang entah ke mana. kita tak tau bila nak mati kan??? 

macam biasa kalau lepas sembahyang raya, semua akan balik ke rumah dan bermaafan. agak sebak tadi bila peluk ayah.. tapi adik pandai pulak buat lawak.. so tak jadi nak nangis!aish! itu budak tak ada feel langsung nak sebak .. haha!

lepas makan-makan, apa lagi.. sebelum kutip duit raya ( sekarang dh 20 thn tak ada orang bg duit raya kat zyla), kita bukak TV... horaaaaayyy!! zyla tak suka Tv.. zyla suka blog.. haha.. dan adik zyla suka FB dan Game.. kenapa ?? sebab kteorang biasa duduk kat asrama tak ada TV. dan selalu tak ada masa nak tengok TV. kalau nak pun tengok kat Tonton aje.. huh!  rasanya kalau tak ada Tv pun tak mengapa kot. 

bila zyla tengok Tv tadi, channel astro.. hmm.. semua seimbang. cerita sedih dan yang lawak.. kat Prima tadi tayang cerita Pondok Plastik Tepi Kubur.. tak jadi tengok sebab sdih.. malas nak feeling depan Tv tu nanti.. haha. n semalam, my brother asking me, " ada ke orang jahat dalam dunia ni?" means yang layan mak ayah diorang dengan cara tak sepatutnya, yang tak hormat orang. blank terus otak zyla.  tak tahu apa sepatutnya zyla jawab. " ada, tapi kita tak jumpa."

gila beb! hope adik-adik zyla tak akan jumpa mereka yang jenis tak tahu hormat orang tu dan jangan pulak mereka tergolong dalam golongan tersebut.. memang zyla silatkan diaorang betul2. 

kenapa asal raya tayang cerita sedih??? bukan raya aje.. semua perayaan.. sebab, sebagai pengajaran dan ingatan kita. kalaulah kita anggap kita bernasib malang, dan sebenarnya ada lagi mereka yang lebih malang. kalau kita anggap kita bernasib baik, apakah usaha kita untuk membantu mereka yang tak bernasib baik??

itulah tujuannya adanya TV. syoknya menaip dengan keypad lappy ni.. idea mencurah-curah. semalam penat giler buat itu dan ini. sampaikan kawan hantar mesej raya pun tak sedar. thnks bagi yang wish. sorrylah tak reply.. haha.. tak ada kredit. semalam keluar lupa pulak nak topup tau nak beli barang aje..

dan zyla pun hope zyla tak lalai cuti raya ni.,. sebb lepas raya ni banyak kerja kat kolej, kuiz, test, mock meeting, interview sana sini, hantar resume praktikal, dan ke hulu ke hilir cari itu dan ini. al maklumlah dah tahun akhir ni..

hajat dihati nak minta maaf dengan sahabat-sahabat .. semoga hati mereka lembut untuk memaafkan zyla yamng agak nakal ni.. hehe... people not perfect n make mistake.. 


oh ya!!! ada header baru dah zyla.. giler tak kreatif kan zyla.. haha. dan kenapa ada " ready for something unexpected"" sebabnya zyla selalu hadapi saat-saat yang tidak dijangka.. quang2.. 





http://www.emocutez.com.. selamat hari raya!! jemput makan ye. _ fathinfazilarazali_

No comments: