Monday, August 13, 2012

nilai diri sendiri.

assalammualaikum...

awal sangat sekarang ni nak update blog... baru pukul 5.54 pagi. tak mau tidur dah sebab pukul 8 nanti nak ke kolej, zyla join untuk edarkan bubur lambok kat kolej and tol bangi.  tapi sekarang tengah buat taxation. waduh2. ini kes tak siap keje lah zyla ni..

nilai diri sendiri. 2,3 hari ini selalu dapat respon orang suka apa yang zyla tulis. terima kasih. tapi dalam hati rasa malu sangat. prnah ada yang kagum dengan entri zyla dan nak jadi macam zyla.lagi satu beban. im not perfect at all. still  able to make my own friends cry because of what i've said http://www.emocutez.com. so jahat tak?? jahat2..http://www.emocutez.com

sikap dah makan tuan nilah jadinya. dulu, memang zyla penyabar giler. sampai mak zyla sendiri pun jadi kurang sabar dengan sikap zyla. kawan dah cari pasal ni tapi zyla still ambik berat tentang dia. Bf dah buat onar ni zyla masih tak benci dia. prinsip zyla, selagi benda boleh settle dan zyla masih boleh mengalah, zyla tak kisah kalau hati ini sakit sekejap. biar keadaan jadi jernih. zyla tak amalkan ego. bagi zyla, ego boleh buat zyla    jadi macam mayat hidup. apa yang korang dapat dengan ego???? menyesal jugak nanti kan?

http://www.emocutez.com<< zyla suka bebel. tanyalah kat kawan2, mesti tau pasal ni. mulut memang sumpah bising. tegur itu ini. sebab zyla tak perfect tapi zyla nak kawan jadi perfect so nanti dia pulak yang tegur zyla. zyla admit, 3 tahun kebelakangan ni im loses myself. dah tak tahu mana pergi zyla yang sebenar. hilang dek peristiwa menguris hati yang tak berlaguhttp://www.emocutez.com<<< keadaan bulan lepas macam tulah.. masih terbang di awan entah kmana. tapi alhamdulillah, sekrang dah berpijak dibumi yang nyata. im back to normal.

tak ada apa yang zyla perlu sesali. zyla trauma untuk mempunyai sahabat baik, zyla trauma kalau ada orang nak tolong cr bahagia untuk zyla, padahal hakikatnya zyla memang dah bahagia.

love... its not our power to get it. biarkan masa yang tentukan bila akan bertemu.

goals... im odw to achieve my goals. cuma satu yang zyla hampa. sebab zyla dah tak ada peluang nak cakap dengan senior zyla.. yang zyla dah nak habis belajar dh.. sikit aje lagi ini. zyla wish dulu, nak sangat bagi dia tengok zyla grad. tapi mungkin gambar kat FB je zyla boleh tunjuk kat dia. atau mungkin zyla hanya jadikan semua tu status supaya dia baca. sedihnya.

zyla admit... zyla manja mengada-ngada. budak lahir hujung tahun kan memang banyak yang macam ni.
zyla nak sangat semua jadi baik. tapi dek ego manusia hati zyla jadi tawar. mulai sekarang zyla hanya boleh tengok diorang dari jauh aje. dari fb. agak-agak diorang baca tak entri zyla ni???

hmm.http://www.emocutez.com. memang perangai zyla gila-gila sikit. sebab zyla tak nak orang sekeliling terbeban dengan sikap zyla. ish2. sedih pulak kisah zyla ni.

sahabat baik zyla.. Gong Chan aka Qhazrul Suhaili selalu berpesan . "thin, sabar k. ktk mesti kuat. semua tk dugaan utk ktk. Insya Allah, masa yang akan tentukan semua tk. semua org plh silap thin. lak cdak akan dtg dikpun ngagak ktk. kuat k. ^_^". maksudnya dalam bahasa semenanjung. 

" thin, sabar k. awak mesti kuat. semua ni dugaan untuk awak. Insya Allah masa yang akan tentukan semua ni. semua orang plh silap thin. nanti diorang akan dtg jumpa awak. kuat k. ^_^

zyla minta maaf bagi yang pernah rapat dengan zyla. but he the only one my truly friends. tak kisahlah macam mana teruk pun zyla, dia masih bersabar dan bagi sokongan, nasihat untuk kuatkan zyla. walupun orang lain tak nampak zyla.. tapi dia masih nampak zyla. zyla syukur sangat masa cuti last sem kteorang dapat habiskan masa bersama-sama. bukan zyla tak pernah rapat dengan orang lain, tapi once zyla buat silap dan minta maf semua tu diabaikan. tapi its oky. zyla masih bersabar.

dalam hidup ni, bila marah menguasai diri kita.. kita tak akan sedar apa yang kita cakap.. sampailah ada sahabat lain yang tolong sedarkn zyla. bila dah ada konflik dengan bebrapa orang kawan ni, zyla rasa malu dengan diri sendiri untuk lebih aktif dalam menulis blog ni. sering tertanya-tanya. bagus ke aku untuk menulis? bagus ke entri aku untuk orang lain baca sedangkan aku sendiri masih banyak kelemahan??

persoalan yang tak akan ada jawapannya. apa yang zyla buat sekarang ni. teruskan hidup macam biasa. ^_^
nampak macam terlalu rumit kan? tapi zyla usahkan supaya orang nampak diri zyla ni biasa2 aje. zyla percaya stiap dari kita akan simpan satu kisah silam yang akan mendewasakan kita dan mengubah sikap kita. mulai dari situ, barulah kita akan menghargai diri sendiri dan orang lain.

No comments: