Sunday, October 07, 2012

orang menegur

assalammualaikum,

tengah malam bertemankan Nini and Kak Fara, dengan line broadband nini yang zyla pinjam dengan rakusnya membuka blog, youtube (2 tab) dan Facebook, walaupun tengah loading smpai bila nak buka pun tak tahu. topik yang zyla sentuh kali ini mybe agak berkaitan dengan sensitive sesetengah mereka yang mungkin membaca blog ni.

perubahan. sikap dan perlakuan manusia biasa ini memang boleh berubah. dengan hanya satu cara sahaja. terima kritikan orang lain dan rendahkan sikit ego kita. then, kita akan perlahan-perlahan munasabah dan ingatkan diri untuk jadi lebih baik.

zyla? for sure orang akan persoalkan diri zyla sendiri. sebabnya adakah zyla sendiri menerima kritikan orang
lain. yap, terima kritikan orang lain. why not?? bagus laa kalau ada orang yang nak tegur kita. itu tandanya mereka concern pasal kita. sweet kan kalau macam tu??

tapi sekarang, yang membuatkan zyla rasa macam nak tergoleng-goleng atas lantai yang sejuk ini , bila ada jugak sahabat yang mengatakan bahawa.. " aku tak terima nasihat orang".

wow! giler perfect dia. ??? sebabnya bagi zyla, its good kalau kita rendahkan sikit je diri, hati dan ego kita. bukankah kita sendiri dah faham bahawa manusia itu tidak sempurna sifatnya?

setiap kita memerlukan perubahan. terutamanya sikap kita. dan terpulang pada kita macam mana nak buat perubahan.

seperti perubahan yang zyla sendiri pernah buat, memang laa ada kritikan kuat dari beberapa pihak, tapi buat apa nak ambik kisah. itu zyla rasa yang terbaik. tak kan laa sepanjang masa kita nak ikut kata orang. diorang pun belum tentu dapat buat keputusan yang terbaik untuk kita.

sesiapa pun kita, jangan laa nak menabik dada katakan diri kita sempurna. siapa kita? anak raja pun masih ada kekurangan, inikah pulak kita. hmm.. Rasulullah Saw sendiri pernah katakan pada isterinya Aishah bila mana Aishah pernah bertanya mengapa Rasulullah sanggup bersolat sehingga menyebabkan kakinya sakit, sedangkan telah dijanji

#rupanya lupa nak post entri ini.

No comments: