Monday, October 22, 2012

lepas tu.

assalammualaikum

walaupun sekarang sibuk menaip report, zyla tetap nak update blog.

sedih.

siapa cakap zyla tak sedih?

sekarang masa untuk berpisah dah makin menghampiri.

bukan tak pernah berpisah dengan kawan-kawan.

pernah.

masa zyla tukar sekolah dari Kuching ke Sarikei,

masa tu payah sangat nak pindah.

sebab tu pergi senyap-senyap

lepas tu ada kawan yang tanya mana zyla?? zyla ada. selalu ada dalam hati korang.

mas tiba kat Sarikei,

zyla selalu ingat kat Azilah.

selalunya dia yang ada dengan zyla. tak kisah laa zyla buat apa pun!

lepas tu,

zyla  mula rapat dengan farah, Afiqah, fifi n Aziemah.

lepas tu..

habis SPM semua bawa haluan masing-masing.

tapi ingat lagi masa jumpa Azilah masa pesta Nanas 2008, rasa tak nak suruh dia balik aje! tapi hari ni, persahabatan tu ada dalam hati zyla je.

masih segar juga kat ingatan bila zyla pergi sekolah sebab nak sain dari Pengetua, jumpa Afiqah dan dia peluk zyla erat2.. " kmk rindu ktk!".. bersama dengan air mata. zyla terharu.

lepas tu.. zyla terbang ke Bangi.  semenanjung ni .. jauh giler.. 

 zyla jumpa dengan kakak2 zyla yang betul2 anggap, jaga n didik zyla dengan baik.
kak Piqah, Kak Rien, Kak Jia, Kak Yana, Kak Ida,
tapi hanya setahun je dapat duduk dengan diorang,
semester yang seterusnya,
pihak asrama dah tak bagi duduk asrama lagi,
bukan pasal mereka yang mereka sibuk fikrkan
tapi zyla!
terharu sangat.
kalau tak sebab diorang zyla mesti masih duduk menyewa kat luar.
ingat lagi kak piqa cakap.
" adik, ada tertinggal apa2 tak? ingat tau, ni last kita jumpa"

hmm.. zyla senyum je walaupun rasa nak nangis. sebabnya biasa sebelum pergi kelas zyla salam tangan mereka dulu. tapi sekarang tak ada lagi..

ingat lagi, masa rumah terbuka diorang,
zyla bukan terasa sebab diorang tak layan,
tapi sebab zyla rindu DIORANG SANGAT!!!!!!!
saya nangis puas2..
sampai lembam mata ni.

lepas tu zyla teruskan hidup macam biasa..

hari-hari zyla kosong tanpa gelak tawa senior2 zyla
hmm.
tapi syukur sebab masih ada peluang jumpa mereka lagi.

TAPI...
ada satu lagi kejutan untuk zyla
bila salah seorang  dari abg senior zyla,
meninggal dunia.
macam tak percaya aje.
baru 2 minggu tu dia sapa zyla
" balik naik apa zyla?"
abg Amir. semoga arwah tenang di alam sana.
arwah baik dgn zyla
dan takkan lupa jasa dia
pernah hantar pergi klinik dulu. 

tapi.. ada lagi zyla tak sempat jumpa.

ibu yang mengajar zyla mengaji.
zyla ingat nak pergi Miri, nak jumpa dia
tapi JUN yang lalu baru jejak Miri,
hmm..
 sebab dia dah meninggal..
zyla tahu pun 7 bulan selepas dia meninggal.
hati zyla..
macam nak retak aje.
sebb mak cakap
sebelum meninggal arwah
dia cari zyla dan adik-adik.

lepas tu dapat jumpa Fifi, dia pun tak sangka dapat jumpa zyla jugak akhirnya.

hmm.

sekarang ni bakal berpisah dengan kak Fara, Kak Husna, Kak Zai, Nini, Ily, Didi, Zura, Ina, Wawa, Nad, Ain, Kak Linda, Dayah, Ila dan banyak lagi laa..

hati macama mana?

tengah tahan supaya tak nangis laa ni.



1 comment:

C'Jai said...

Al Fatihah untuk semua yang telah mendahului kita.... moga bahagia mengadap Rabbul Izzati..