Sunday, October 14, 2012

hiburan dan ilmu

assalammualaikum..

tadi bila dok syok tengok vlogging by Mantol Pecah, Maria Elene, Anwar Hadi dan semestinya Mat Lutfi, kawan zyla tertanya-tanya macam mana diorang ni boleh jadi famous. sampai masuk tv, majalah dan dikenali ramai. bak kata Mat Lutfi, mereka buka Artis, tapi mereka Selebriti.. bukan mudah nak jadi famous macam mereka. walaupun kita tengok vidoe yang diorang buat macam sempoi dan kita sendiri pun boleh buat tapi sebenarnya tak semudah yang disangka. contohnya dalam perlakuan terutamanya mereka tetap perlu menjaga adab sopan supaya tak dikritik hebat. 
sebabnya kalau video ni , apa sahaja yang bakal disampaikan akan menjadi lebih nyata dan orang mudah tangkap maksud yang mereka nak sampaikan. walaupun kebanyakkan video mereka just for fun, tapi kalau silap langkah ada jugak yang terasa kan?? so bila zyla menilai setiap video dan isi mereka, zyla respect and terasa malunya dengan diri sendiri sebab walaupun dah 2 tahun jadi blogger tapi blog masih belum cukup bagus untuk pembaca. its oky, dalam level tingkatkan diri sendiri. 

kalau blogging pulak, kita boleh ambil pengalaman abg Ben.. pun payah jugak pada mulanya dia nak naik. tapi lama kelamaan alhamdulillah, dia akhirnya berjaya menempah nama dalam dunia blogging ni dan blog telah jadi pendapatan beliau. rezeki dari Allah SWT, lahir je Qhaliff makin banyak rezeki abg Ben. so maksudnya, kalau nak blogging, berblog laa cara baik. guna bahasa yang sopan, entri yang seronok orang baca dan menulis dari hati. jangan hipokrip. just be urself. sebab orang boleh rasa apa kita nak sampaikan betul tak?

dalam berblog ni macam2 yang boleh jadi. yang hanya cerita pasal baby, kahwin, ubat dan diari sendiri pun boleh famous. bila dah banyak orang kenal kita jadi, kita pun kenelah lebih mantap dalam menulis. sebabnya kalau merapu aje, kang ada pulak yang tak suka dengan blog dan sebarkan jangan baca blog kita. tak kan sedih macam tu. 

boleh cakap pasal kehidupan seharian. macam zyla. blog ni sebagai diari zyla untuk tantapan sahabat yang jauh disana . zyla tahu mereka baca sakuraputeri ni. sebab tu rajin menulis. jarang jumap zyla tapi slalu tahu pasal zyla. kan awak kan???

orang baca blog, tengok video kat youtube untuk berhibur dan dapatkan idea n ilmu.. so kita yang terjebak dalam dunia blogging n vlogging ni perlulalh tunjukkan attitude yang baik. supaya masyarakat kita akan menjadi baik. 

simple. 




sekarang dah ada bakat melukis dah! 
hasil belajar dari blogger2 yang lain. 






No comments: