Wednesday, October 10, 2012

lappy

assalammualaikum..

petang semalam setelah penat dan nervous menjawab soalan quiz Audit, badan zyla terasa amat la penat. disambung pulak 2 jam lepas tu ada discussion dengan group untuk presentation esok. Masa tengah discuss tu lappy zyla yang memainkan peranan sebagai penyatuan semua draf-draf presentation tetiba shut down dengan sendirinya beberapa kali.. gluup!!! cuak laa, sebab pernah ada masalah macam ni jugak.. then , zyla pun tawakal jelah cari masalah kat lappy ini.. nak tau tak apa masalahnya?? microsoft word n power point zyla tak leh bukak... huaaaa!!! rasa nak nangis pun ada masa tu.. habis laa kene tanam hidup2 laa kalau lappy tak oky.. 50 slide untuk presentation ada dalam ni..dah laa esok ada quiz perniagaan Islam, Account Theory n presentation. 

tapi!!! alhamdulillah.. berkat sabar dan percaya dengan diri sendiri akhirnya zyla berjaya selesaikan masalah dalam masa lebih kurang beberapa jam. sebabnya zyla guna microsoft 2010, tak tahulah mana silapnya rupa2 yang zyla delete tu intipati dia!!! dalam lappy ini banyak benda jugak yang zyla donwload. al maklum laa lappy baru.. zyla terkonfius laa masa delete benda yang tak penting.. apa zyla buat, restore balik smuanya.. dan tadaaaa!!!! semuanya dah kembali seperti biasa. 

konklusinya, bila ada masalah, kita kene relaks dan aktifkan minda kita.. dan satu lagi, betul laa kata abg zyla, jangan jadi pelajar kat sekolah, tapi jadi pelajar dengan kehidupan.. nota sejarah tak ajar macam mana nak baiki lappy.. maksud nya ialah, kita kene banyak belajar tentang kemahiran hidup.. baru boleh survive. 

No comments: