Friday, April 22, 2011

bila hatiku dilanda resah

BISMILLAHHIRAHMANNIRRAHIM…
YA ALLAH YA TUHANKU..seseungguhnya hanya padamu aku bersujud dan menadah tangan ini utk terus berdoa dan meminta pertolongan.. Hanya Engkau yang aku sembah dan Nabi Muhammad SAW pesuruhMU.. Engkaulah Maha Penyayang Lagi Maha Pengampun, Ya Allah Ya Tuhanku..Kau ampunilah dosa kedua ibubapaku, Kau rahmatilah kehidupan mereka, Kau ampuni jua dosa aku, adik-adikku, kaum kerabatku, guru-guruku, rakan-rakanku, jiran-jiranku dan jua seluruh Muslimin dan Muslimat Ya Allah Ya Tuhanku.
Ya Allah..
Hanya KAU dan aku yang tahu gelora di hati ini.. Kau berikanlah aku kesabaran yang tinggi utk menghadapi smua dugaanmu Ya Allah..aku redha pada setiap takdir, pertemuan, perpisahan, kejayaan dan kegagalan yang kau berikan dlm hidupku Ya Allah…

Jadikanlah aku wanita yang kuat hatinya, limdungilah perasaan aku dari terus meratapi kesedihan Ya Allah… Sesungguhnya .. aku memaafkan dan menghalalkan apa saja kesalahan dan hutang mereka terhadapku Ya Allah…

Ya Allah Ya Tuhanku…. Engkaulah Maha Pencipta Lagi Maha Mengetahui.. sungguh hanya engkau yang mengetahui segala-galanya yang ada dimuka bumi ini..
Kau hapuskanlah apa jua rasa benci, dendam , kecewa, sakit hati, cemburu dan perasaan2 yang memudaratkan ku Ya Allah.. Kau suburkanlah hatiku dgn perasaan yang indah, Kau mekarkalah cintaku  padaMU, pada ibu bapaku, adik-adikku dan sekalian makhluk ciptaanmu Ya Allah…


                                              
Ya Alla, berikanlah aku ketabahan utk menghadapi liku2 khidupan ini.. amin.






No comments: