Tuesday, January 24, 2012

biarlah aku berdiam diri.a

assalammualaiku..









alhamdulillah, setelah bertungkus lumus mencari bahan assignment, zyla sekali lagi ingin menulis diruang zyla sendiri ini... bosan kan baca blog zyla?? seharusnya di blog kita menulis tentang diri kita sendiri kan??

  bersaing?
itu bukan zyla..
sbb zyla sudah mula mencari jalan masa depan zyla sejak 
tingkatan 4 lagi.

zyla pilih bidang perakaunan ni,
sebab zyla yakin zyla ada usaha untuk maju dalam bidang ini.

zyla belajar dan menuntut ilmu kerana ini 
apa yang zyla perlu lakukan sebagai seorang manusia,

jika tidak menuntut ilmu,
apakah lagi yang harus zyla lakukan?
any idea??

lepas tu, zyla akan bekerja,
menyumbangkan kemahiran dan segala ilmu yang dipelajari kepada masyarakat dan negara.

zyla sudah berada di tahap yang kukuh..
agak kukuh
cuma zyla perlu berusaha lagi
dan melangkah 5 tapak ke hadapan lagi.

zyla tak perlu bicarakan 
kedudukan zyla dan kegagalan atau kemenangan zyla.

yang perlu tahun hanya guru dan mak ayah sahaja.

maafkan zyla wahai sahabat,
jika satu hari nanti kau sedar kenapa selama ini aku berdiam diri.
kita semua sudah lama menang.
cuma hanya kau sahaja yang lihat,
kau masih dibelakang
padahal kita seiiring.

aku berdiam diri,
kerana tidak mahu keruhkan keadaan,
aku sedar aku siapa,
dan diperantaun ini,
aku sendiri

hanya ditemani doa dari keluarga yang jauh disana.. 
dan sakura ini sebagai saksi kepada apa jua yang terjadi dalam kehidupanku.. 

No comments: