Wednesday, May 18, 2011

dalam hidup ni kite kene byk BERSABAR

SELAMAT MALAM... malam dah pulak... tadi petang ye.. oky! ni nak luahakan perasaan jap.. boleh tak??? ada orang marah tak??? ( yelah esok pagi ada paper ni, tapi jangan risau zyla dah baca smua bab)...

BERSABAR... ye, zyla tengah bersabar sangat sekarang ni... kenapa? apa hal... itu korang tak perlu tahu. sorry k.. memang peribadi zyla yang ta boleh dikongsi untuk semua n secara umum.. 

Dalam hidup ni memang banyak kan benda yang kita kene tempuh kan... samalah macam zyla ni... Sebab tu kalau ada masalah dan kita rasa kita bakal mengalami masalah tersebut lebih baik kita tenangkan diri ini, Ingat banyak-banyak kat Allah., berzikir banyak2.. istghfar banyak2.. ada faham... so bila kita dah ada dalam situasi dimana menuntut kita untuk bersabar kita akan atasinya dengan baik dan tak menganggu tugasan kita dan orang sekeliling.. Ini kerana, bila kita dok syok tunjuk muka ada masalah, kerja akan terabai dan kawan-kawan sekeliling pun tak selesa dengan kita.. nak ke selalu rasa macam tu???

Mak zyla selalu pesan dan akan sentiasa pesan.. kesabaran itu besar hikmahnya, manis buahnya... tapi kadang-kadang zyla persoalakan jugak apa hikmahnya, mana manisnya?? rupanya zyla yang alpha sendiri sebab benda dah ada depan mata tapi tak nampak.. sungguh buta hati.. betol tak?? ( mengaku ni).

jadi.. jangan butakan hati kita, jangan ikutkan perasaan.. lebih-lebih lagi dengan mak ayah kita.. ingat tu... zyla dlu pn ada jugaklah masa bila kemahuan tu tak dituruti zyla akn merajuk panjang dan boikot tak nak cakap dengan mak ayah zyla.. tak fikir pulak apa perasaan mak ayah zyla masa tu kan... hmmm.. sungguh kesian zyla ni. 

memang betul bersabar tu ada had limitnya.. tapi bergantung dengan keadaan dan situasi yang kita lalui. Kalau masih boleh dibawa bersabar dan berbincang teruskan ke arah itu, jangan ikut hati, perasaan sendiri dan kenangkan masa lampau.. ingat masa akan datang dan akibat2nya.. cewah dah macam motivasi orang ni... bukanlah nilah cara hati zyla motivasi zyla sendiri... sebab tu kalau ada masalah sekarang ni zyla lebih suka diam.. lagi senang.. betul tak?? yelah. kalau dok cakap kat semua orang tapi sorang pun tak boleh nak tolong buat apa... lebih baik diamkan diri... hati pun tak sakit kan???

yakin pada diri sendiri. biar apapan berlaku kita boleh tempuh semua tu dengan baik dan tak memudaratkan siapa-siapa. yakin pada iman, muhasabah diri supaya kita sendiri berada kat landasan  yang betul...

alhamdulillah, lepas menaip ni zyla dah beransur-ansur tenang sendiri.. lepas ni sambung hafal nota Marketing pulak ye... 


tengok upin n ipin ni... sabar je kan nak tunggu apa ntah zyla sendiri pun ta tahu... satu lagi nak pesan ni jangan cepat melatah.. banyak-banyak berdoa untuk kebaikan dan bersangka baik sentiasa .. klah.. smpai sni je... nak smbg stdy balik... salam.










No comments: