Thursday, December 20, 2012

belajar dan bekerja

assalammualaikum..

alhamdulilah syukur , hari ini merupakan hari kedua zyla berusia 20 tahun.. taaddddaa!! zyla dah 20 tahun.. huhu. zyla tak percaya dah ada angka 20 tahun.

tengok tajuk entri mesti ada yg dapat meneka zyla nak cakap pasal praktikal sekarang ini.

memang pun..

rasanya kan.. bila budak praktikal memang akan dilayan seperti dah 3 tahun ada pengalaman bekerja.

rasanya orang yang bekerja perlu tahu, faham dan prihatin.. kami yang praktikal ini hanya faham pada teori yang ada dalam buku tu je. bukan setiap hari kami praktikkan apa yang ada dalam buku. memang, semuanya akan kembali pada asas, tapi apa yang didedahkan kepada kami bukanlah realiti yang sebenar. jadi tanggungjawab anda yang bekerja dan memantau kami yang praktikal ni ialah.. bagilah panduan dan penerangan yang jelas sampai kami faham.. dan bila kene buat kerja terus mengikut contoh memanglah ada silapnya.. sbb tak sama tahun ini dan tahun lepas.

hm. sedih tu memang laa dah bertapa disudut hati zyla ni. ada 2 mahaguru yang nak kene ikut. satu jalan moden satu jalan lama.. rasa macam nak naik kapal terbang aje terus.. ikut jalan udara yang tak pernah ada pertukaran.

harap2 zyla dan kawan2 yang sedang praktikal sekarang ini bersabar ye. nak buat macam mana, mereka memang anggap kita ini dah lama pandai buat kerja tanpa mereka prihatin pada masalah kita takut kerja tu salah.

No comments: