Thursday, April 28, 2011

rahsia nombor... 1,2,3,4,5,6,7,8,9 dlm ISLAM


seorang ahli fizik, Prof.Dr. Norhisham Wahab mengaku melalui kajiannya ada nombor yang membawa keburukan dan kebaikan.
"Benar, nombor ada semangat atau tenaga semula jadi yang boleh membawa keburukan atau kebaikan. Jadi, jangan terkejut kalau ada orang gunakan nombor tertentu untuk menjadikan dirinya bertuah.NAUZUBILLAH....hnya allah yng brhak trhadp umatny...allah tidak akn mngubah dri sseorng umatny jika umatny sndri tidak berusaha mngubah dri sndri....

"Setiap orang dilahirkan bersama nombor yang ada pertalian dengan planet. Kedua-duanya akan mempengaruhi tingkah laku seseorang," jelas Prof.Dr. Norhisham.
Pengasas rawatan terapi warna di Malaysia ini berpendapat, kalau seseorang tahu rahsia satu-satu nombor dan dapat menggunakan dengan betul, insha-Allah dia akan berjaya.
"Tidak perlu jumpa bomoh-bomoh," katanya berseloroh. Lalu Prof. Dr. Norhisham menghuraikan rahsia nombor dan kegunaannya hasil kajiannya itu.

1 – Satu Lambang keunggulan Tuhan. Nombor kemakmuran, keutuhan diri, kekuatan, keberanian dan kekuasaan.
Rumah bernombor 1 akan sentiasa makmur. Tetamu suka datang kerana suasana yang tenteram, damai dan tenang.
Kalau orang yang bernaung di bawah nombor ini, dia seorang yang berani. Mempunyai pendirian yang kukuh, memiliki kekuatan fizikal dan mental.

2 – Dua Nombor ini bersifat pasangan seperti sejuk lawannya panas. Ia simbol pengesahan, penyaksian, perkaitan, syarat menemukan jawapan semula jadi dan jodoh.
Menurut Prof. Dr. Norhisham, bagi seseorang yang sukar mendapat jodoh, berlindunglah di bawah nombor ini. Tidak perlu jumpa dukun atau mandi dibawah jambatan, cukup sekadar mengingati nombor itu.
Untuk lebih mudah, ambil segelas air sejuk mentah atau air kelapa, lebih elok air zam-zam. Tuliskan nombor 2 di luar gelas, memadai menggunakan hujung jari. Kemudian minum, ingat nombor itu dan niatkan dalam hati untuk mendapat pasangan.
"Lakukan tujuh kali atau tujuh hari berturut-turut. Insha-Allah….tak sampai sebulan pasangan yang sesuai akan diperoleh," tambahnya lagi.

3 – Tiga Rahsia akal, bijaksana, keceriaan, kesuburan, keseimbangan, pembalasan dan penindasan.
Bernaung di bawah nombor ini menjadikan anda seorang yang pintar dan bijaksana. Biasanya apabila hendak melakukan sesuatu pekerjaan akal akan berkata-kata sama ada ia baik atau buruk.
Boleh menjadi pencipta yang baik tetapi bermula dengan kemusnahan. Setelah melalui beberapa kegagalan baru menikmati kejayaan. Tapi kalau putus asa, habislah.
Mudah memiliki sesuatu kekayaan, benda, rumah, kereta atau apa sahaja tetapi mudah pula melepaskannya.
Pintar menyelesaikan setiap masalah walaupun terlalu rumit. Seorang yang subur, mempunyai anak ramai dan ibu bapa yang baik. Paling penting mereka ini awet muda.

4 - Empat Nombor ini membawa simbol rupa bentuk, kesempurnaan, kemantapan kedudukan, kewangan dan kehidupan. Lambang kekuasaan, kestabilan dan lengkap. Ia stabil dan tidak mudah di ganggu-gugat atau dipengaruhi.
Kekuatan mereka yang bernombor 4 ialah mampu melihat melalui daya imaginasi. Agakan mereka selalunya tepat dan kalau merancang, insha-Allah berhasil. Ramai arkitek, jurutera dan pereka-pereka bernaung di bawah nombor ini.

5 – Lima Simbol kreatif, intelek, mampu mempengaruhi, pemikir, bijaksana, pengkritik dan tahap intelekual yang tinggi.
Kalau menjadi hakim, dia akan laksanakan tugas dengan bijaksana dan dapat menyelesaikan segala masalah, perbalahan, kerumitan dan kesusahan.
Kekuatannya adalah pada kata-kata. Mampu mempengaruhi orang lain membuat keputusan. Pandai memujuk, merayu supaya pertelingkahan dapat dileraikan.
Jika anda tidak mampu membuat keputusan, ingatkan 5, nescaya mudah semuanya.

6 – Enam Hati-hati dengan 6 jika anda lemah semangat, jangan gunakannya kerana syaitan dan iblis mudah merasuk.
666 adalah lambang syaitan – gandaan kelemahan bagi mereka yang lemah semangat. Tetapi 6666pula adalah kekuatan dan kesempurnaan kerana ia adalah bilangan ayat al-Quran.
Kalau nombor peribadi anda 6, anda suka meramal dan boleh meramal dengan tepat. Mulut masin. Suka pada benda ghaib, boleh melihat dan menembusi alam ghaib.
Bagi yang belum kahwin tetapi sudah mempunyai pasangan atau idaman hati cubalah ingatkan 6 dan niatkan pada air seperti nombor 2. Percayalah tidak sampai sebulan niat akan terlaksana.

7 – Tujuh Inilah nombor paling baik. Selain itu ia juga lambang pembalasan, memerintah, membangkitkan tenaga dalaman, pelindung, pemusnah dan penghalau hantu.
Insha-Allah doa mereka dimakbulkan jika mengulangi 7 kali. Mereka juga bersifat melindungi dan mampu memerintah dengan baik. Nombor ini digunakan untuk menghalau hantu yang meresap di dalam badan.
Caranya mudah – palitkan nombor 7 dengan menggunakan kapur di tempat yang sakit. Ia hanya mujarab dilakukan pada malam 13, 14 dan 15 (bulan penuh). Ataupun pelindung ibu yang sedang sakit bersalin daripada dimasuki iblis.

8 –Lapan Orang Cina cukup suka nombor ini. Kebanyakan mereka sanggup bayar berpuluh ribu ringgit untuk mendpatkannya – untuk plat kereta atau rumah. Memanglah nombor itu mendorong ke arah menjadi semakin kaya tetapi sampai satu tahap jatuh bankrap.
Sebabnya…. kerana mereka tidak tahu 8 sebenarnya bermaksud penamat kehidupan. Bagaimanapun nombor ini memang baik jika tahu rahsianya iaitu ia mendorong ke arah kekayaan, kemantapan, kehidupan, keadilan, sempurna, lengkap dan akhirnya kematian.
Jika anda tidak tahu rahsia 8, jangan sesekali cuba menggunakannya. Dari segi sains oksigen terletak dalam atom 8. Sebab itulah jika tidak cukup oksigen orang akan mati.

9 – Sembilan NOMBOR ini lambang kebenaran. Kerana itu polis menggunakan 999? Ia juga lambang tenaga yang kuat. Sebab itulah ia disimbolkan sebagai perjuangan, kepahlawanan, peperangan dan pertikaian. Bagaimanapun mereka yang bernaung di bawahnya mudah terlanjur dalam perbuatan dan percakapan atau suka lepas cakap.
Tapi, jangan bimbang….walaupun mudah terlanjur tetapi anda seorang yang cukup sempurna dalam hal ilmu keduniaan. Nombor ini boleh digunakan untuk mencari semula barang yang hilang. Ingat nombor 9, barang yang hilang akan jumpa semula, jika tersalah simpan!

10 atau 0 Sombol keabdian Yang Mencipta, Maha Kuasa. Kebesaran yang tidak dapat diukur dengan apa sekali pun. Tidak ada permulaan dan tidak ada pengakhiran – tiada penamat. Ia sentiasa akan berlingkar dalam pusingan yang sama tanpa ada titik akhir.
Satu nombor yang cukup kuat, tidak mampu dikalahkan oleh segala ilmu yang ada. Tidak ada orang bernung dibawahnya. Hanya Ppencipta memilikinya.

Menurut Prof. Dr. Norhisham, mengetahui nombor peribadi penting kerana melaluinya kita dapat mengenal diri. Hidup akan lebih teratur, sentiasa berwaspada ketika membuat perhitungan dan insha-Allah… tidak wujud penyesalan.
Kita tidak perlu mencari Tok Piah, Kam tukang tilik, minyak cenduai Batin Yat atau bertemu bomoh fotostat bagi mencari barang hilang. Anda mampu meramal masa depan sendiri, menghalau hantu, mencari pasangan dan mendapat kekayaan.
Semuanya akan menjadi nyata kalau anda tahu apa rahsia nombor peribadi anda. Nak tahu nombor peribadi? Formula secara ringkasnya: Campurkan tarikh lahir anda. Misalnya 12-12-1969à 1+2+1+2+1+9+6+9 = 31 ( 3+1=4) Jadi nombor peribadi anda adalah 4.
Tetapi itu bukanlah perkiraan yang tepat. Ia hanya anggarankasar sahaja. Ujian secara rohani diperlukan kerana hanya kita yang tahu rahsia sendiri

 NOMBOR19...........

Kitab suci umat Islam, Al-Quran bukan sahaja mengandungi keindahan dan kesempurnaan dari sudut bahasanya, tetapi juga telah berjaya membuatkan para saintis dan pengkaji-pengkaji seluruh dunia terkejut dan terpegun dengan keajaibannya dari sudut ilmiah.
Seorang sarjana pertanian Mesir, Rashad Khalifa telah menemukan satu kod Matematik yang mengandungi rahsia Al-Quran yang tidak terungkap berabad-abad lamanya. Setelah melakukan kajian dan penyelidikan selama bertahun-tahun dengan bantuan komputer, beliau membuktikan surah serta ayat-ayat di dalam Al-Quran mempunyai gandaan angka 19. Penemuannya itu adalah inspirasi setelah melakukan penafsiran dari surah Al-Muddatstir, ayat 30-31:
Firman Allah yang bermaksud: "Di atasnya ada sembilan belas (malaikat penjaga). Dan tiada Kami jadikan penjaga neraka melainkan dari malaikat; dan tidaklah Kami menjadikan bilangan mereka itu melainkan untuk jadi cubaan bagi orang-orang kafir, supaya orang-orang yang diberi Al-Kitab menjadi yakin dan supaya orang beriman bertambah imannya dan supaya orang-orang yang diberi Al-Kitab dan orang-orang mukmin itu tidak ragu-ragu dan supaya orang-orang yang di dalam hatinya ada penyakit dan orang-orang kafir (mengatakan): "Apakah yang dikehendaki Allah dengan bilangan ini sebagai suatu perumpamaan?". Demikianlah Allah menyesatkan orang-orang yang dikehendakiNya dan memberi petunjuk kepada siapa yang dikehendakiNya. Dan tidak ada yang mengetahui tentera Tuhanmu melainkan Dia sendiri. Dan Saqar itu tiada lain hanyalah peringatan bagi manusia".
Profesor Dr. Hamka di dalam bukunya, Tafsir Al-Azhar menyatakan bahawa orang-orang kafir, terutamanya Abu Jahal mengejek Baginda apabila mendengar ayat tersebut. Orang-orang kafir menyangka penjaga neraka hanya ada sembilan belas. Ia sebenarnya adalah perumpamaan dari Allah S.W.T. yang Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui. Berikut adalah beberapa penemuan Rashad Khalifa pada 1976 dan didedahkan pada umum di Pameran Islam Sedunia di London:

1) Apa yang diketahui bahawa setiap surah di dalam Al-Quran sentiasa dimulai dengan bacaan "Bismillahirrahmanirrahim". Bacaan tersebut terdiri daripada 19 huruf atau 19 X 1 (di dalam bahasa Arab).

2) Bacaan "Bismilah" terdiri daripada beberapa kelompok kata: Ismi, Allah, Ar-Rahman, Ar-Rahiim.Hasil kajian menunjukkan jumlah masing-masing setiap kata-kata tersebut di dalam Al-Quran sentiasa merupakan gandaan 19.

(i) Jumlah kata 'Ismi' di dalam Al-Quran dijumpai sebanyak 19 kali (atau 19 X 1).
(ii) Jumlah kata 'Allah' di dalam Al-Quran dijumpai sebanyak 2, 698 kali (atau 19 X 142).
(iii) Jumlah kata 'Ar-Rahman' di dalam Al-Quran telah dijumpai sebanyak 57 kali (atau 19 X 3).
(iv) Jumlah kata 'Ar-Rahiim' di dalam Al-Quran dijumpai sebanyak 114 kali (atau 19 X 6).

Mengikut beliau, apabila faktor pendarabannya dijumlahkan maka terhasil jawapan yang merupakan gandaan 19 juga: 1 142 3 6 = 152 (atau boleh disebut di dalam 19 X 8).
3) Jumlah keseluruhan surah-surah di dalam Al-Quran berjumlah 114 surah iaitu bersamaan dengan 19 X 6.
4) Bacaan "Basmallah" di dalam Al-Quran dijumpai sebanyak 114 (19 X 6), iaitu sebanyak 113 kali ditemukan sebagai pembuka surah kecuali surah yang ke-9 (At-Taubah), manakala sebuah lagi ditemui pada surah yang ke 27 (An-Naml), ayat yang ke-30.

Surah yang ke-9 tidak dimulai dengan bacaan "Basmallah" kerana isinya merupakan ayat-ayat perang. Dalam surah ke-9 ini kebanyakan isi bicaranya adalah tentang pernyataan pemutusan perjanjian damai dengan kaum musyrikin kerana pengkhianatan mereka. Bagi surah yang ke-27 terdapat kisah mengenai penyerahan diri Ratu Balqis oleh Nabi Sulaiman a.s.

 jangan terlalu bermain dgn nombor tanpa mengetahui istilah sebenar nombor tersebut... zyla kongsi fakta ni utk smua... smoga dpt manfaat bersama ya..


13 comments:

Drw Noriz said...

Good

Unknown said...

Apa rahsia no 8

Unknown said...

Salam smua

pak.royani said...

jika anda butuh nomor togel 2D 3D 4D di jamin 100% tembus silahkan hub AKI DANU di nmr hp beliau 085-322-061-788 terimah kasih

Unknown said...

Aki logiut

Unknown said...

Aki kah kaki? Kaki tipu la katanya hahaha ...

Unknown said...

Aki haha... Suru aki tungu di kedai ekor haha..

Soo Yun said...

It's my great pleasure I was hunting for collecting some sports toto 토토사이트 information for my research work and fortunately i found your website on the google page. But being not able to understand the text language I had taken the help of translator and seriously I was very impressed diving the deep into the content. Thanks for sharing such a nice article.

BopFaredzMfouZee said...

SALAM TUAN, KALAU TAMBAHNYA TARIKH LAHIR LAST JADI 39 ADAKAH DITAMBAH LAGI MAKA MENJADI 12 DAN DITAMBAH LAGI MENJADI 3?BEGITU?TERIMA KASIH.

Anonymous said...

Terima kasih . Saya rasa hidup saya semakin bermakna kerana pertolongan dan penjelasan kamu . Harap Allah dapat membalas baik budimu .

Unknown said...

Boleh dipercaya ke


Unknown said...

Bolehkah percaya? Tak sirik k?

eddykiddy said...

Sentiasa ingat nombor ini dalam kehidupan mana tau berjaya